mari belajar bahase SEPANYOL




HOLA, como estais?

hah? amik hang,, jawaplah??
hahahah, hari nie aku dengan berbesar hati mahu berkongsi ilmu yang telah aku dapat selepas setengah hari menyelongkar majalah2 lame, memang kat bilik aku 2 banyak majalah except majalah berkaitanKPOP, *paein


minat tengok rancangan DORA THE EXPLORER?? tahniah,, mari kite belajar bahase SEPANYOL.

HI : hola
HELLO : buenos dias
APA KHABAR? : como estas? (sorang)
                             como estais? (ramai)
SAYA BAIK SAHAJA : estoy bein
SAYA SANGAT BAIK : estoy muy bein
SELAMAT TINGGAL : adios

SIAPA NAMA KAMU?: como se llama? (rasmi)
                                         como te llamas? (tidak rasmi)
NAMA SAYE....... : me llamo........
SELAMAT BERKENALAN : mucho gusto

TERIMA KASIH BYK2 : gracias
MAAFKAN SAYE : perdo'n
ENCIK, TUAN : senor
PUAN : senora
CIK : senorita

hah,  kat ats tu ungkapan lazim yang hanye boleh dikongsi oleh aku,, aku bukanye pandai sgt pon bahase Sepanyol nie, baru tengok kat majalah nie hah,,

selain 2, aku nak kongsi sikit, Sepanyol ni banyak daya tarikanye tau,, !!!
 salah satu daya tarikan pelancong ke SEPANYOL ni ialah budayanya,,
antara budaya yang menjadi tarikan tu adalah TARIAN FLAMENCO n SUKAN LAWAN LEMBU,,


TARIAN FLAMENCO
comel plak tengok penari2 nie :)


SUKAN LAWAN LEMBU
sukan ni really aku cakap bahaya,, ramai dah terkorban tapi menarik!!


SELAMAT BELAJAR DAN BERAMAL

*kalau ade silap n salah mengenai post di ats harap dimaafkan,,
sye budak bru belajar,, :P

Ulasan

Ain Nabilla berkata…
buenos dias , como estas ?
como te ilamas ?
me ilamo AIN NABILLA .
mucho gusto .
gracias , senorita SITI BALQIS .
te amo <3
balqis jebrel berkata…
hahahaha
really terharu,,
huhhu,,
HaziqaHanis:) berkata…
Bal , nak cari pakwe sepanyol lettew ajar ajar orang bahase sepanyol . HAHA
balqis jebrel berkata…
wah,, x pe nnti aku cari bhse org mesir,, hahahah
HaziqaHanis:) berkata…
ceitt , kenakan balek . jahat gile . HAHA
balqis jebrel berkata…
hahha
x de laa jhat sgt kan,,
lagipon bukan dye tau pon,
shhh, ko jgn gtau tau hanis,, mmuahh
aLifmdnOh berkata…
nk usha lalat kt spany0l lettew...hehehehe
aLifmdnOh berkata…
nk usha lalat spany0l lettew
balqis jebrel berkata…
1234567,, wah x de insurens nmpak??
x nk introduce diri sikit ke??