MRSM dapat RM 100

ketika semua pelajar seluruh Malaysia bergembira meraikan RM 100,,
aku hanya baring di atas singgahsana ku memandang kipas berpusing,,,
kipas tu makin lama makin laju,,
dalah hati "asal boleh laju plak nie??" lalu aku pandang ke tepi dinding..
cett adek aku rupenye lajukan,, aku ingat sebab aku renung kipas tu lame sangat pasal 2 die laju!!

kecewa punye pasal,,
ish2 mane tidaknye,, khabarnya pelajar2 sekolah swasta tidak mendapat bantuan RM100 tu...
impian selama ini yang aku simpan untuk berbelanja sakan tibe2 ibarat dilanggar sedozen bajak tanah!!!
hancur,, maklumlah MRSM BPJ katennye dibawah MARA bukan kerajaan,,
ye ke?? entahlah,,

namun tanpa disangke-sangke
sedozen bajak tanah yang langgar impian aku tadi tu, pulihkan balik impian aku,, :P
betap gembiranya aku dapat tahu semua palajar wajib mendapat RM 100 secukupnya sama ada sekolah kerajaan mahupun swasta #dalam berita..
info aku nie dapat diperkukuhkan lagi denagn adenye laman web ni,,

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1123&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm

haha,,
bacelah ye,,
terutamenye yang berkaitan dengan MRSM,,
supaya dapatlah kite kongsi kegembiraan bersama!!

#mak dah cakap awal2 "DUIT 2 UNTUK BELANJE SEKOLAH!!"
#so berjimat amalan mulia,, :P

Ulasan