NADHWAH ISLAMIAH 2012

Bismillah..




heheihei. *lambai2*
hahah ape khabar sihat right??
seperti yang telah dijanjikan,,  meh eden cito pasal NADHWAH ISLAMIAH..

mmm, intro: nadhwah islamiah nie satu pertandingan:
semua MRSM semalaysia terlibat..
and semue peserta adalah dari kalangan orang yang lahir tahun 1996, 


HAHAH, same cam aku.. 
pertandingannya macam ADIK-ADIKKU, penah tengok?? 

it's just intro,, empat hari tak silap pertandingan nie.MRSM BATU PAHAT jadi tuan rumah, mrsm akulah tuu,,so no need to bertolak awal pagi untuk pergi ke mrsm lain,,hhahah, and yang unbelieveable tuh, aku jadi peserta!!
rase dalam 4 tahun aku hidup kat maktab tu, tak pernahnye aku stay maktab bile orang lain boleh cuti,,
jadi helpers ke,, tolong2 ken,, NAA!! sayang cutilaa katekan, hanye 12 peserta je satu maktab..


ahah, peserta, mega, hazirah, nadhirah, azimah, insyirah and me!! nampak x??

gambar budak laki ade patutnye, tapi aku x bawak cam, so tunggulah orang update gambar!!
hahah #thanks insyirah#
seronok sangat mase nadhwah nie.. banyak bende aku belajar. ramai orang aku kenal... makin aku pham sape diri aku.. belajar menghargai.. belajar menghormati,, bagi aku, program nie best..


khidmat masyarakat kat kampung separap. makan jelah keje aku:D


;)meet sham kamikaze and naim anak-anakku, *err sorry x de gambar naim*
best dapat dengar perkongsian dari abang sham nie, die memang dah berubah, aku respect walaupun sebelum nie tak pernah kenal pon, dengar name jer,, paling menyayat hati bile die cite pasal how die masuk Islam.



truly kenal ramai orang, borak2 ngn budak2 kuching sampai kol due, meet ustad dari MRSM berseri and meet guys from BETONG when usrah, meet Farha MRSM Langkawi and last but not least meet my new friend that so sweet from MRSM BALING,, Awin, Raidah, and Wafa. miss you so much..

banyak bende aku tahu pasal MRSM lain, teringat ustaz dari BERSERI tu,,
  
“Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal (dan beramah mesra antara satu sama lain). Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.” (surah al-Hujurat [049] ayat 13)

ustaz najib kalau tak salah name die *sorry ustaz hehe
die kate "ikatan kita, ukhuwah kita sesama islam pada hari ini akan kekal sampai bila2."truly aku tersentuh
then die kate lagi "kite ade tanggungjawab masing2, untuk sampaikan dakwah, sebab kat akhirat sane nnti kita kaan ditanye, SEBAGAI SEORANG MUSLIM APE YANG TELAH KAU LAKUKAN UNTUK MENYEBARKAN AGAMA ALLAH?", #lebih kuranglah#
and ustaz ade cakap jugak "jangan pernah tinggalkan USRAH!! usrah tu pegangan kita, kita akan lemah tanpa usrah"


with nadhirah

HOHOH, really rindu nadhwah, mase nadhwahlah aku dapat cakap ngn naqi *naqi lambai sikit* bukan pe, x tau nak ckp pe ngn die sebelum nie.. And baru aku tahu Abu tu kaki miskol, aku dah jadi mangse die dah. HOOHO.*abu tunjuk tangan*..

and kalau bercakap dengan awin MRSM BALING tu, she always said, "see u di IPT". aaah i will miss you.


Ulasan