hati.JANGAN BERUBAH

Bismillah..


"AKU TIDAK PERNAH BERURUSAN DENGAN SESUATU YANG LEBIH SUKAR DARIPADA HATIKU SENDIRI ADAKALA IA BERSAMAKU ADAKALA IA MENENTANG AKU"
 
merenung ke luar jendela, bayu pagi bertiup lembut, lihat bintang di angkasa...

takde bintang. waktu tu pagi. subuh. lepas solat tadi hati tak tenang. alquran.
"amek mase jalan2 lah pagi ni".

jalan. keliling kampus. sunyi. de 3,4 orang jogging. mungkin ramai yang sambung balek tido... stop depan padang. duduk. sunyi.

hati. entah. aku dah rase hati aku dah bnyak huru hara minggu ni. kerap berubah. aku dah mule nak kembali kepada aku yang lame. takut. taknak.

"hendak berubah daripada buruk kepada baik, perlukan proses. perlukan masa. Jadi sabar paling penting. jangan mengalah. qowiy :)" kawan. rindu kau.  

telefon dering.

"hey kau kat mane?"
"ade ni kat padang"
"hahh? watpe?? x pelahh. jomm"
"huh. nak pegi mane?"
"pekena nasi lemak yokkkk. ahahhah. jom. ramai ni"
" okey. aq datang" :D

*adegan seterusnya ialah adegan melahap dan ketawa berdekak. hoo. tak ketawa sopan :3

ustad aku pernah kate iman manusia ni boleh bertambah atau berkurang.
bertambah bile buat baik.
berkurang bile buat dosa.
....

notasiku: moge hari aku seterusnya lebih produktif. darpada tatap siling bilik ni == sepanjang hari

Comments