sedikit peluang

Bissmillah

Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad


Related image
Maafkan aku, aku terlupa. 
sejujurnya rindu, benar rindu.
kesibukan tidak sepatutnya menjadi alasan, 
tapi benar maafkan aku.

seharian ini, hati aku tidak menentu.
kiranya aku terlupa seketul hati, seketul hati yang kini terluka.
maaf tika saat kita tidak dapat bertemu,
maaf tika saat aku lupa tanya khabar beritamu,
maaf tika saat kau rasa aku sudah terlalu sibuk sehingga melupakanmu.

whatssap tidak lagi dibalas,
mungkin benar kau terasa.
kenapa aku tidak prihatin. boleh saja aku menyapa dan bertanya. 
maafkan aku.

masakan aku boleh lupa, walau rajuk mu tak bersuara.
dari sini masih aku dapat merasa.
hatimu merajuk, ingin menyendiri.
penyesalan tinggal penyesalan.

hanya satu,
cepatlah kau maafkan aku

Ulasan