Setelah sekian lama

Bissmillah

Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad

Related image

Angin bertiup kencang, langit berubah gelap,
Menandakan hujan bakal turun sebentar lagi selepas beberapa hari tidak,

Aku menghadap tingkap,
Memikir di mana silap, kenapa hati ini berasa begini.
Tidak keruan. Tidak fokus malah seperti tidak mahu berjumpa sesiapa.
Namun ada tanggungjawap yang perlu dilaksanakan, yang sedang dipikul.
Ya, aku tidak sepatutnya melayan perasaan ini terlalu keterlaluan.
Ada hikmah yang bakal menanti.

Lampu jalan menyala secara automatik, 
Menandakan maghrib hampir tiba. 

Mari.
Aku perlu kuat buang perasaan yang menganggu ini.

Kau yang sedang membaca.
Jika kau mengenali aku, terima kasih untuk setiap kiriman wassup aku yang berbalas dan masa yang kau luangkan bersama.

Mari, 
Semoga Allah permudahkan urusan kita, dan sentiasa lindungi kita dengan rahmatNYA.

Ulasan